fbpx

0743 182 365

Top

FERICIREA vine și din… alimente

Nutrisimo.ro / Blog  / FERICIREA vine și din… alimente

FERICIREA vine și din… alimente

Sunt sigură că ai auzit de multe ori (și ai și simțit) că există o serie de alimente ce te fac să te simți mai bine. Este perfect adevărat!

Alimentația ne influențează destul de mult starea generală.

Când mă refer la alimente care ne fac fericiți, nu mă gândesc la snack-urile, dulciurile și gustările nesănătoase care ne plac multora atât de mult, ci la alimente care conțin substanțe de care organismul are nevoie pentru a se menține sănătos și fericit.

Există o serie de alimente, ingrediente și feluri de mâncare ce îți aduc un surplus de energie, îți ridică buna dispoziție și te fac pur si simplu fericit.

Este simplu: avem nevoie de endorfine…miraculoasele substanțe ce ne ajută la crearea unei stări de bine și, totodată, la alungarea stresului. Și există anumiți stimuli ce produc declanșarea acestei substanțe, de fapt ajută la declanșarea secreției acestei substanțe. Și vorbim despre: râsul, exercițiile fizice, sexul, expunerea la soare și…anumite alimente.

Iar explicația este una simplă: ingredientele din alimentul respectiv stimulează căile nervoase către creier, astfel producându-se eliberarea endorfinei și dopaminei (responsabilă, printre altele, și de plăcere).

Ne întoarcem la alimente…pe primul loc, normal, cine ar putea fi mai sus decât CIOCOLATA… Pe lângă scăderea tensiunii arteriale, reducerea colesterolului rău și protejarea arterelor, conține și anumite substanțe ce ajută la eliberarea endorfinelor. Important este să păstrezi cantitatea optimă – 3 pătrățele –  (dacă vrei ca silueta să nu aibă de suferit). Și ar fi de preferat să înclini către varianta neagră 🙂

Continuăm cu VANILIA – un studiu efectuat de un centru în SUA, a demonstrat că anxietatea a scăzut la jumătate pentru persoanele cu au mirosit vanilie înaintea unui examen RMN. Te poți bucura de endorfinele tale dacă adaugi vanilie în preparate – fie ele lichide sau solide.

Si trecem și la alimente sănătoase J)

PESTELE GRAS ( somon, macrou, hering, sardine) – bogați în acizi grași Omega-3, ce ajută și la păstrarea echilibrului creierului

SPANACUL – datorită conținutului de magneziu, mineral ce joacă rol în producerea serotoninei

BROCCOLI –  conține crom, un oligoelement ce ajută, pe lângă metabolizarea hranei, la creșterea nivelului de serotonină.

CURCANUL – acest tip de carne este bogat în triptofan, aminiacid folosit de organism pentru producerea serotoninei.

SEMINȚE DE DOVLEAC – aici regăsim foarte mult zinc, mineral ce ajută mult la micșorarea simptomelor depresiei. Zinc mai regăsim și în semințtele de mac și nucile caju.

BANANELE – vitamina B6 din acest fruct este un bun sintetizator al dopaminei și serotoninei.

MANGO – conține mai multă vitamina C decât citricele, iar efectul acesteia împotriva stărilor depresive este destul de cunoscut.