logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery

Mon - Fri 9.00 - 17.00 Sunday CLOSED

1-677-124-44227

826 Home Street, Bronx, New York

Top

CARBOHIDRATII.…inamic al siluetei?

Nutrisimo.ro / Blog  / CARBOHIDRATII.…inamic al siluetei?

CARBOHIDRATII.…inamic al siluetei?

Carbohidratii, numiti de foarte multi si  “zaharuri” sau “glucide”, reprezinta principala sursa de energie la care oranismul nostrum apeleaza pentru a-si mentime functiile vitale si atunci and este pus in fata unui efort fizic.

Fara ei, corpul nostrum nu poate sintetiza proteinele si lipidele.

Carbohidratii sunt alcatuiti din oxigen, hidrogen si carbon.

In ceea ce priveste creierul, acesta functioneaza aproape in totalitate cu energia pe care o ia din carbohidrati. Stii atunci cand te infometezi si incepe sa te doara capul? ..asta este cauza.

Altfel, daca exagerezi in ceea ce priveste consumul de carbohidrati, nivelul zaharurilor din sange o sa creasca brusc si organismul tau , simtindu-se atacat, va elibera o cantitate mare de insulina. Acest hormon are rolul de a “strange” excesul de zaharuri din corp si a le depozita in ficat si muschi sub forma de rezerva.

Si tot ea, insulina, are “grija” sa stopeze folosirea grasimii pe post de energie.

Asa ca, daca vrei sa slabesti, trebuie sa mentii nivelul de insulina constant, in echilibru, asta insemnand ca trebuie sa ai un echilibru in ceea ce priveste alimentele consummate.

Daca vrei sa slabesti, necesarul zilnic de carbohidrati este situat undeva intre 1-2 grame / kilogram / corp / zi.

Pentru cei ce merg la sala sau au o activutate fizica sustinuta pentru cresterea masei musculare, atunci discutam despre o cantitate de 3-5 grame / kg / corp / zi.

Exista doua tipuri de carbohidrati: simpli si complecsi.

Carbohidratii simpli —“rai”

  • Sunt cei pe baza de zahar rafinat si faina alba si nu sunt deloc sanatosi pentru organism, influentand in mod negativ apetitul (cresc pofta de mancare): ciocolata, prajituri, biscuiti, bomboane, siropuri, bauturi carbogazoase etc.
  • Se absorb rapid in sange, au indice glicemic ridicat si provaca o reactie violenta a organismului.
  • Pentru ca se absorb repede, furnizeaza energie pe moment, corpul o consuma imediat, motiv pentru care ti se va face repede foame.
  • Regasim in ei o cantitate foarte mica de nutrient; unii nu contin deloc
  • Chiar daca fac parte din categoria carbohidratilor simpli (regasim fructoza), fructele sunt exceptia. Sunt pline de vitamine si minerale, iar recomandarea este sa le consumati ca atare, nu sub forma de sucuri sau fresh-uri.

Carbohidratii complecsi —“buni”

  • Sunt bogati in vitamine, minerale si fibre, ceea ce ajuta la o digestie buna si la scaderea colesterolului. Ii regasim in: orez, fasole, paine integrala, mazare, cereale integrale, linte, legume, paste
  • Organismul ii absoarbe mai incet decat pe cei simpli si ii tranforma in energie, pe care o elibereaza constant, astfel iti poti mentine ritmul pe tot parcursul zilei.

Sursele din care provin carbohidratii trebuie sa fie cat mai naturale, cat mai putin procesate, daca vrei sa beneficiezi de toti nutrientii pe care ii contin.

Asa cum am mentionat, in momentul in care patrund in corp carbohidratii, pancreasul secreta insulina. Este in stransa legatura cu indicele glicemic.

Indicele glicemic este un indicator ce ne arata cu cat creste nivelul zaharului din sange (glucoza) la ingestia unei cantitati dintr-un aliment.

Este important sa consumam alimente cu un indice glicemic cat mai scazut, daca vrem sa slabim sau sa pastram un echilibru in alimentatie.

Share
nutrisimo_admin

No Comments

Post a Comment