fbpx

0743 182 365

Top

Zahărul

Nutrisimo.ro / Blog  / Zahărul

Zahărul

Ajută creierul, într-adevăr…dar în nici un caz în cantitatea pe care o consumăm noi.

Format dintr-o moleculă de fructoză și una de glucoză, în termeni științifici se numește zaharoză.  Se absoarbe foarte repede în sânge (este o glucida simplă) și determină o creștere bruscă a glicemiei, implicit urmată de o eliberare a unei cantități mare de insulină.

Dacă este consumat în cantități mici, nu dăunează sănătății. Din punct de vedere al caloriilor, 1g de zahăr are 4 calorii; astfel, o linguriță (5 grame) = 20 calorii.

Nu are nici un fel de nutrient (minerale sau vitamine), conține doar calorii “goale”.

Zahărul îl regăsim într-o varietate de grupe alimentare: fructe, legume, lactate, făinoase. Nu avem nevoie de zahăr suplimentar, chiar dacă la nivel cerebral ajunge să stimuleze dorința de consum. Așa că, până la exces, mai este doar un pas.

Consumul de zahăr în cantități mari reprezintă principala cauză a obezității, pe plan mondial. Deoarece zahărul se găsește în foarte multe alimente procesate, de la mezeluri, la sucuri și iaurturi cu fructe.

Deși nu are o valoare calorică mare, în majoritatea dulciurilor, îl găsim în combinație cu făina și alte grăsimi (în proporții variabile)…de aici aportul caloric mare al dulciurilor și îndemnul de a ne feri de ele.

Este important să știți că, pentru un adult, cantitatea maximă de zahăr pe care o poate consumă, este de 5 lingurițe / zi.

Indiferent că este zahăr alb sau brun, pentru organism nu reprezintă nici o diferența!

Una din probleme o reprezintă gustul…gustul dulce. Însă, acesta se educă încă de la vârste fragede, astfel încât obișnuința devine un obicei.

Nu este necesar să interziceți consumul de zahăr, ci să aveți grijă la cantitate.

Creierul are nevoie de glucide, iar noi toți avem nevoie de anumite plăceri dulci.

Echilibrul alimentar, moderația reprezintă secretul unei alimentații sănătoase.