fbpx

0743 182 365

Top

Ce mâncăm seara?

Nutrisimo.ro / Blog  / Ce mâncăm seara?

Ce mâncăm seara?

Masa de seară reprezintă o problema destul de mare pentru mulți dintre noi.

Pentru că atunci ne strângem cu toții acasă și vrem să mâncăm împreună; este frumos să reușim acest lucru, este motivant și ne oferă bucurie.

Însă, se întâmplă să fie cea mai importantă masă din zi pentru multe persoane…asta reprezintă rețeta de succes spre creșterea sigură în greutate.

Ceea ce mănânci seara, mai ales dacă vrei să slăbești, este și mai important. Pentru că în această perioadă, organismul nu are nevoie de atât de multă energie că și în timpul zilei.

Da, există și metabolismul bazal, însă nu te poți baza numai pe el, atunci când vrei să slăbești. Se spune că masa de seară să o împarți…așa să faci!

Și este bine să ții cont și de faptul că îți dorești să ai un somn liniștit, să nu ai probleme digestive și nici disconfort pe timpul nopții.

Eu recomand că cina se fie servită până în ora 19.30, cel târziu. Depinde însă și de ora la care mergi la culcare; un factor important este și antrenamentul (dacă mergi seara la sală sau ai alt tip de mișcare după ora 17.00). Atunci când îți stabilești ora la care iei cina, va trebui să ții cont de aceste lucruri. Și aici, te va ajuta un specialist.

Regăsești mai jos câteva din alimentele pe care le poți consuma seara:

–       Legume – multe și, de preferat, crude; le poți și pregăti la tigaie, având mare atenție la cantitatea de unt sau ulei pe care o folosești…iar dacă adaugi și condiment, vor fi mai gustoase;

–       Carne slabă (pasăre, vită) – neapărat la grătar sau la cuptor și însoțită de legume

–   Peste (ton, sardine, macrou, somon) – de preferat cel sălbatic, de captură și, la fel, însoțit de legume;

–       Ouă – ocazional și nu mai mult de 2 bucăți fierte

–   Orez – are un proces rapid de digestie; orezul basmatic are cel mai scăzut indice glicemic; orezul brun conține cea mai mare cantitate de fibre ce cresc nivelul de sațietate;

–       Cireșe și vișine – pe lângă puținele calorii pe care le oferă, vitamine, minerale, ele cresc producția de melatonina, astfel te poți odihni mult mai bine.

Ține cont că secretul al oricărei diete ține de autodisciplină și de echilibru alimentar!